nedelja, 24. avgust 2014

Utrinki iz Tushite

Nimava kaj dosti foto materiala :) smo ostali brez vseh avdio-video- in ostalih tehničnih pripomočkov. Nekaj pa sva vseeno uspela najti.


V notranjosti Medicine-Buddha - gompe 

Vse naokoli je polno podobnih napisov; vsi smo živa bitja, tudi kakšen nadležen komar tu in tam... 

 Nad koritom za pomivanje posode pa se skrivajo te misli...

 Glavna gompa.

 Ena izmed treh stup v centru.

 Naš urnik.


Zadnji večer smo prižgali svečke in jih dali na stupo. Res je bilo čarobno, ko je hkrati gorelo več kot petdeset lučk, vsaka z dobrimi željami.

 Skupinska fotka na zaključnem pikniku.

Hrana je bila res dobra. Sva mogla skoraj pazit da se ne bi zredila ;) sej smo skos samo sedeli in se učil ali pa meditirali, nič pravega gibanja ni bilo vmes.

Ker sva se odločila da se udeleživa še naslednjega tečaja, sva si poiskala malo bolj na komot sobico :). In net je kakršnega v Indiji še nisva imela :)


Res prostorna sobica.

Najin prodajalec sadja :).

Čez dva dni pa nov tečaj in novih deset dni tišine med nama. Neverjetno, kako se naučiš drug drugega (spet) poslušati. Včasih res preveč govorimo in je pravi odgovor res lahko le tišina :).

torek, 19. avgust 2014

Tushita

Razmišljava kaj naj napiševa o najinem krajšem odklopu, kako se trenutno povečava sama sebi ;) morda se sliši malo hecno, verjetno se vam zdi da to počneva že odkar sva odpotovala. Pa temu ni tako.

Zadnje dni sva preživela v Tushita Meditation Centru, kjer sva se udeležila tečaj Uvod v tibetanski budizem. Tečaj je trajal deset dni in je vključil tako meditacijo kot učne ure o budizmu - in sicer o Mahayana veji budizma (za razliko od npr. Theravada budizma, ki ga prakticirajo na Tajskem, Burmi, Kambodži, Maleziji).
Zbralo se nas je okoli petdeset, vseh narodnosti, profilov in starosti. Razdelili smo se po dormitorijih, vsak je dobil svojo "karma-job" (Titina je opravljala delo zdravnika, Peter pa je skrbel za water-bowl-offerings – s svežo vodo je vsak dan napolnil posodice na oltarjih, kot daritev). 

Posebnost tečaja je, da je oz. naj bi prav vse potekalo v tišini - razen vprašanj na koncu učnih ur in pa diskusije po skupinah, ki so trajale vsak dan eno uro. To je pomenilo, da v bistvu sploh nisi vedel s kom si v sobi, kdo spi poleg tebe, jedel si v tišini... Tako tudi midva nisva komunicirala med seboj (razen nekaj kretenj, če si bova razdelila banano ali kaj podobnega). In to je bilo to. Na začetku nama je bilo kar težko, potem pa se misli umirijo, ugotoviš da ti tišina paše, ni pogovorov brez pomena in potrebe; dejansko imaš čas, da se posvetiš le samemu sebi, svoji glavi, svojim občutkom in mislim.

Bilo je kar naporno, urnik natempiran, od dolgih ur sedenja na blazini so naju bolele noge, vrat, hrbet, celo telo. Od dolgih ur razmišljanja pa glava . Vključeno naj bi bilo tudi nekaj razgibavanja oz. joge, kar pa je na žalost zaradi slabšega vremena (monsun) odpadlo. Zabavo pa so predstavljale opice, ki jih je naokoli vse polno.

Urnik je izgledal nekako takole :

6:00 : jutranje bujenje z gongom
6:45 - 7:30 : jutranja meditacija
9:00 - 12:00 : učne ure z vmesnim 15min odmorom
12:00 kosilo + karma-job
14:00 - 15:00 : diskusija po skupinah
15:00 - 15:30 : čaj
15:30 - 17:00 : učne ure
17:00 - 17:30 : odmor
17:30 - 18:15 : meditacija
18:15 : večerja
19:30 - 20:30 : večerna meditacija
in potem si padel v posteljo.

Zadnja dva dni sta bila v celoti namenjena le meditaciji, učenja ni bilo več. To je šele bil izziv. Ker zaradi tišine in miru, ki te je obdajal, si slišal svoje misli. 

Pa da ne boste mislili, da se bova zdaj kar v budista spreobrnila, ali da gre za kakšno pranje možganov. Ne, daleč od tega. Res je, dobili smo nek osnovni vpogled na razvoj in zgodovino budizma. Vključili smo tudi vprašanja o samem bivanju na tem svetu, o prihodnjih in preteklih življenjih, o karmi, kaj to v resnici pomeni (zakon o vzrokih in posledicah). O obstoju, povezanosti uma, misli, telesa in zavesti. Pogovarjali smo se o jezi. O sreči. O navezanosti na predmete, ljudi. O smrti. O vsem mogočem. 

In nato smo med meditacijo vključevali vprašanja na te teme. Večino meditacije je bilo analitične (ko razmišljaš o stvareh, v moji glavi je potekalo vse skupaj kot nek dialog same s seboj); vmes pa smo vključili občasno tudi placement - meditacijo - ko se osredotočiš na določeno stvar, npr. dihanje, ki je bolj za izboljšanje koncentracije. Ravno to se mi je zdelo super. Večina ima v glavi predstavo o meditaciji, da se pač usedeš, zapreš oči in misliš na nič. Pa je bilo ravno obratno, po glavi se nama je ponavadi podilo vse polno misli, res imaš čas razmišljati. Posamezne teme so bile res močne, nekateri so vmes celo začeli jokati.

Ne vem, vse so samo neki suhoparni podatki, ki jih naštevava. 
Učitelj nam je rekel : predstavljajte si oz. jemljite budizem, kot da ste v velikem supermarketu. Vzamite kar vam je všeč, kar vam je blizu. Ostalo pustite, se ne ukvarjajte s tem.
Dalai Lama: Ko bo znanost dokazala da reinkarnacija obstaja, se bo temu prilagodil tudi budizem .
Tako da ti ne vsiljujejo nobenega mnenja, ničesar.

Hm, hrana je bila tudi super. 

Težko je opisati vse skupaj. Midva nekako ne najdeva besed. Čeprav je bila za naju življenjska izkušnja. Nekaj, kar bi priporočala prav vsakemu, ki ima na leto dva tedna dopusta. Tudi, če ga vsega porabi samo za to.

Bistvo vsega je, da ti odpre nek širši pogled na svet, stvari okoli tebe, predvsem pa na ljudi in vsa živa bitja, ki nas obkrožajo. Uči te spoštovati vsako življenje, vsako bitje. Uči te hvaležnosti za trenutke, ki jih imamo sedaj, za to da si lahko srečen ker si v temu življenju človek, bitje s sposobnostjo inteligentnega razmišljanja. O temu, kaj je resnično pomembno in kaj ni. Kako se ne-jeziti :) videti vse negativne lastnosti jeze, navezanosti na predmete. Kako se spopadati s temi; učili smo se biti boljše osebe.

Na koncu sva se spomnila : http://titina-peter.blogspot.in/2012/11/2-ringitta-za-dobro-karmo.html

Ko je na koncu pomembno le da si srečen. Ti in vsi ostali, saj si vsako bitje želi le sreče in ne trpljenja.

Zmanjkalo nama je besed. 
Ampak zdaj naju čaka težji del – kako vse to prenesti v vsakdanje življenje; kako najti neko srednjo pot…

Če koga zanima kaj več naj le vpraša. Morda bova lažje odgovorila na kakšno konkretno vprašanje.
www.tushita.info



sreda, 6. avgust 2014

Ladakh - Leh - Manali; 480 km

2 dni, pr. 480 km, 20h vožnje na avtobusu
Pravijo, da je ta pot posebno doživetje - in prav imajo. 

Potem, ko sva v Lehu kombinirala razne variante poti do Manalija, 2-dnevne, 3-dnevne, z jezeri in brez, z vključenim spanjem, večerjo in zajtrkom, in brez, sva se odločila, da bo 2 dni vožnje čisto dovolj. 
Za malo več info - morda komu pride prav: načinov, kako boš prišel iz Leha do Manalija je več: 
a)minibus, ki štarta ob enih ponoči in  naj bi prišel v Leh okoli 8h zvečer, stane 2000 rupij; 
b)lokalni bus, štart okoli 4h zjutraj kn prideš naslednji dan okoli poldneva, cena okoli 1000 rupij + prenočevanje v eni izmed vasi/šotorov, do kamor pač prideš ta dan; 
c) let 
d) privat taxi 
e) dvodnevna vožnja,  prenočevanje v šotorih v Keylongu, start ob 5h zjutraj, vključena večerja in zajtrk ter postanki za fotografiranje na najzanimivejših odsekih poti, cena 2500rupij (okoli 30e) po osebi;

Midva sva se odločila za zadnjo možnost - najbolj komot (na busu naj bi bili sedeži ki se spustijo nazaj ;-) ), postanki za slike (kar pomeni tudi za wc - indijski busi nimajo wcja) in pa nisva si želela nobenih novih presenečenj glede cene prenočišč ob poti. 

Vstajanje ob 3:30, vsak pol litra čaja in gremo do avtobusa. Ni bil ravno Volvo, vendar sva imela na Tata busu, katerega podvozje je v osnovi namenjeno kamionom za prevažanje krompirja, vsaj najboljše sedeže z razgledom (št. 3 in 4, tik za kabino :-)). Kajti pot je res zelo razgledna, pokrajina pa odpaljeno čudovita.



Tanglang La - najvišja točka na poti 5328m nmv.

480 km poti se res ne sliši veliko, a le četrtina je normalne ceste; ostalo je gradbišče, kolovoz, traktorska vleka ali težko brezpotje. In naša Tata res ni vlivala zaupanja, ko je na prvem (sicer drugem najvišjem motoriziranem prelazu na svetu) začela puščati neka zračna cev. Le-te pa pri teh vozilih med drugim pomenijo povezave do zavor, ki so na eni najbolj goratih poti vsekakor bolj pomembne kakor hupa, čeprav se Indijci najbrž ne bi strinjali. No, po pol ure improviziranega popravila v stilu MacGyver-ja, smo se le odpeljali naprej, pred prvim ostrim ovinkom pa je voznik le preizkusil, če zavore delujejo dobro...


Vmes smo se večkrat ustavili, ponovno v padalskih šotorih.

To je novejša izmed dveh poti po kopnem, ki vodijo v Leh. Včasih je bila edina pot preko Kašmirja, ki pa je s svojo politično nestabilnostjo povzročil gradnjo nove ceste iz Manalija. Ker je to pomembna povezava med Pakistanom in Kitajsko, cesto "redno" vzdržuje indijska vojska - po svojih merilih seveda. Odprta je le približno štiri mesece na leto (med poletjem, ko sneg skopni); povprečna višina je 4000m nmv, najvišja točka doseže 5328m. Gradnja ceste se je začela pred pr. 15 leti, še vedno traja, in zdi se, kot da bo trajala večno. Pot je namreč speljana po za ceste precej neprijazni pokrajini, kjer so zemeljski plazovi stalnica, pogoste so poledice, razmere se spreminjajo iz ure v uro, večino leta so prelazi skriti pod debelo snežno odejo. V bistvu je Leh po kopnem dostopen le od pozne pomladi do zgodnje jeseni, potem se prelazi zaprejo, podobno kot Vršič.
Povprečna hitrost : 30 km/h.

In tako se je po prvih nekaj urah lepega asfalta začela veselica. Neskončni višinski metri so se izgubljali v serpentinah, kjer je zelo redko bilo prostora za dva avtomobila. Seveda se avtobus in kamion nikoli nista mogla normalno srečati, in če izogibališča ni bilo blizu, si pač upal, da si na NOTRANJI strani ceste. In seveda smo po Murphy-ju bili pri večini srečanj na ZUNANJI strani ceste. In to ne lepe asfaltne ceste, pač pa kolovoza, gradbišča ali hudournika, po katerem je veselo tekel ledeniški potoček. V glavnem, nikoli ne veš, koliko bankine dejansko zdržijo in koliko cm do roba še lahko zapelje 10t avtobus. Dejstvo pa je, da podorov, ki so se zajedali tudi več kot meter v cesto, ni manjkalo. In dejstvo je tudi to, da sva nekaj 100m nižje v prepadih videla relativno sveže ostanke kamionov. 
Ko se po centimetrih premikaš mimo sosednjega vozila in ne veš, v katero stran se bo avtobus bolj nagnil; ali je tistega pol milimetra profila, ki ga je še ostalo na kolesih, dovolj in ko se sekunde razvlečejo v ure, se ti po celem telesu veselo pretaka adrenalin...
Pa smo prvi dan vsi preživeli in po večerni debati hitro zaspali v svojih šotorih na vrtu hotela.




Prenočišče v šotorih v Keylongu.

Drugi dan si sicer že navajen vsega hudega, vendar so nas vsi strašili pred zadnjim prelazom, ki naj bi bil še posebej nevaren. A očitno so številni delavci ob cesti dobro opravljali svoje delo, saj so večino zelo nevarnih odsekov uspeli narediti manj nevarne. Na enem izredno izpostavljenem delu so se celo potrudili pred nami razbiti skale in jih umakniti, da smo lahko nadaljevali. Tako smo zadnji prelaz dosegli in zvozili brez večjih težav.
Tukaj se je vreme drastično spremenilo, saj smo dosegli zadnjo gorsko pregrado, ki zadržuje monsunske oblake. Presenetili pa so nas tudi številni indijski turisti, ki so na prelaz prišli prvič v življenju gledat sneg, oz. njegove ostanke. Prav hecno je bilo videti Indijce, napravljene v zimske kombinezone pri 15 stopinjah, še s kakim krznenim plaščem na sebi in smučkami na ramenih ;) Množica turistov je prav tako poskrbela, da spust s prelaza ni minil prehitro; ponovno smo imeli številna tesna srečanja na neprimernih mestih... 





 Da smo lahko peljali naprej, so pred nami morali razbiti kup kamenja, ki je padlo na cesto.


Pot začuda zmorejo tudi normalni avti, čeprav na prvi pogled zgleda, da si brez Land Cruiserja pečen...

 Plašč, zimski kombinezon (nižje jih sposojajo za pr. 0,6e), smučke na ramo in gremo pogledat sneg.

Na cesti so naredili pravi zastoj...

In tako sva drugi dan ob 15h le prispela v Manali; utrujena, a živa in polna novih vtisov.

p.s.
Peter je le priznal, da ga je bilo približno pol ure resnično strah....